سوالات فرم لاتاری به فارسی

راهنمای جامع لاتاری امریکا


ولی اگر این محمدتقی در شناسنامه/پاسپورتتان یک کلمه و سرهم است

مثلا mohammadTaghi :

دیگه middle name لازم نیست و NO middle name را تیک بزنید.)..

برای خانمها هم همینطوره..  حال اگر هم مثلا  لقب "سید" یا "سیده" توی اسم کوچکتان است ـ مثلا "سیده مریم"  این سیده و مریم جمعا میشه first name شما...سید یا سیده اسم نسیتند لقب هستند و بخشی از first name  شما است...

بخش بعدی اسم کوچک شما (اگر دارید و جدا از اسم اولتان نوشته شده توی پاسپورت یا شناسنامه تون)  هم میشه middle name تان...مثلا سید علی رضا (نه سید علیرضا - که سرهم نوشته شده توی پاسپورت یا شناسنامه تان-) اینجا اون "رضا"ی جدا-نوشته شده میشه middle name شما...برای خانمها هم همینطوره...

2. DATE OF BIRTH - Day, Month, year تاریخ تولد

3. GENDER - Male or Female جنسیت

4. CITY WHERE YOU WERE BORN شهر یا روستای محل تولد

5. COUNTRY WHERE YOU WERE BORN - کشور محل تولد

6-COUNTRY OF ELIGIBILITY OR CHARGEABILITY کشور مجاز محل تولد ،
(توضیح : کسانیکه کشور محل تولدشان در لیست کشورهای مجاز برای این لاتاری نیست ، یعنی مثلا متولد ایران نیستند، ولی کشور محل تولد همسر فعلی یا پدر یا مادرشان در لیست مجاز هست، می توانند از کشور محل تولد همسر یا پدر یا مادرشان - اگر در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در این لاتاری است- استفاده ( چارج ) کنند و نام ان کشور را بنویسند ...

در غبر اینصورت و اگر کشور محل تولدتان در لیست کشورهای مجاز برای این لاتاری هست(مثلا اگر متولد ایران هستید) در پاسخ به این سوال:

Are you claiming eligibility based on the country where you were born?

گزینه "YES" را تبک بزنید.


7. photographs ( آدرس عکس تان را از توی کامپیوترتان و یا از توی cd یا usb تان پیدا و آپلود کنید )

8. MAILING ADDRESS – In Care Of, Address LineDistrict/Country/Province/State, Postal Code/Z آدرس پستی شما ( هر آدرسی که برایتان راحتتر است )، اگر برنده شوید نامه برایتان به همین آدرس ارسال می شود.

(In Care Of یعنی نام و نام خانوادگی شما.) ...

( second address و یا Line 2 هم یعنی دنباله و بقیه آدرس مثلا کوچه و فلکه و پلاک و فلان و غبره.)

9. COUNTRY WHERE YOU LIVE کشور محل سکونت فعلی شما

10. PHONE NUMBER (optional) تلفن شما ( اجباری نیست )

11. E-MAIL ADDRESS ایمیل شما ( اجباری است  و از امسال دوبار باید واردش کنید). برای پیگیریهای بعدی پرونده فقط اگر selected شده ( انتخاب شده ) بشید... selected شدن ( انتخاب شدن ) را فقط با نامه ی کتبی به آنها اطلاع میدهند. از اون به بعدش را با تلفن با ایمیل میتونید پیگیری کنید با مرکز KCC در امریکا یا کنسولگری محل مصاحبه تون. چون سریعتره)

12-WHAT IS THE HIGHEST LEVEL OF EDUCATION YOU HAVE ACHIEVED, AS OF TODAY? :
آخرین (بالاترین ترین) مدرک تحصیلی فعلی و امروز شما

(1) Primary school only, دبستان
(2) High school, no degree, دبیرستان ناتمام
(3)high school degree دیپلم دبیرستان
(4) vocational school, فوق دیپلم با هنرستان یا آموزشگاه فنی یا خصوصی (یا هر نوع آموزشگاه تخصصی کوتاه مدت خصوصی یا دولتی که قبل یا بعد از دبیرستان و یا بدون داشتن دیپلم دبیرستان برای آموزش یک فن یا حرفه گذرانده اید و خلاصه فعلا بالاترین مدرک شما محسوب میشه)
(5) Some university courses, دانشگاه ناتمام یا فقط چند واحد دانشگاهی- هنوز لیسانس نگرفته اید.
(6) University degree, لیسانس دانشگاه گرفته اید (فارغ التحصیل شده اید در لیسانس دانشگاهی).
(7) Some graduate level courses, degree, فوق لیسانس ناتمام، یا فقط چند واحد فوق لیسانس
(8) Master degree فوق لیسانس گرفته اید.
(9) Some doctorate level courses, دکترای ( هر رشته ای) ناتمام یا فقط چند واحد دکترا
(10) Doctorate degree. مدرک دکترا (ی هر رشته ای) را گرفته اید/تمام کرده اید.

13. MARITAL STATUS -وضعیت ازدواجی فعلی بهنگام تنظیم این فرم:

Unmarried, Married, Divorced, Widowed, or Legally Separated

به ترتیب: مجرد Unmarried ، متاهل Married ، طلاق قانونی Divorced، بیوه Widowed، جدا شده (قانونی ، و یا با توافق دادگاه یا محضر)Legally Separated ...، اگر بدون حکم دادگاه یا محضر (و صرفا شفاهی و لفظی جدا شده اید و هیچگونه قرارداد کتبی جدایی (قابل قبول دادگاه) بین خودتان ندارید هنوز هم متاهل محسوب می شوید)

14- Number of children تعداد فرزندان مجرد و زیر 21 ساله ( طبیعی، فرزندخوانده، یا تحت سرپرستی ، و حتی فرزندان همسرتان از پدر یا مادری دیگر (یعنی از همسر سابقش)، حتی اگر آن فرزندان جدا از شما زندگی می کنند ، و حتی اگر کلا از آنها و همسرتان جدا شده اید و حتی اگر آنها اصلا نخواهند به امریکا مهاجرت کنند ، باید نام و مشخصات و عکس آن فرزندان را در فرم وارد کنید) . این خیلی نکته مهمی است که عدم رعایتش باعث مردودی شما خواهد شد. (البته مشخصات و عکس فرزندانی که هم اکنون تابعیت یا کارت سبز امریکا را دارند لازم نیست وارد کنید)

15. SPOUSE INFORMATION - Name, Date of Birth, Gender, City/Town of Birth, Country of Birth, Photograph. مشخصات همسر ( فقط برای متاهل ها )

16. CHILDREN INFORMATION - Name, Date of Birth, Gender, City/Town of Birth, Country of Birth, مشخصات فرزندان (که در بخش 14 توضیح داده شده)

نکته مهم: همیشه تمام اطلاعاتی که وارد این فرم لاتاری می کنید مربوط به وضعیت فعلی و در حال حاضر شماست. اگر پس از ارسال این فرم به دولت امریکا، تغییراتی در وضعیت تحصیلی یا جنسیتی یا ازدواجی یا فرزندان تان بوجود بیاید ( و نامتان بعنوان selected شده ( انتخاب شده ) اعلام شود) می توانید بهنگام مصاحبه در کنسولگری امریکا، آنها را مطلع و اطلاعاتتان را بعدا در کنسولگری تصحیح یا تکمیل کنید. (مثلا اگر صاحب فرزند یا همسر یا مدرک شغلی یا تحصیلی جدیدی بشوید و غیره).

 

 

تعداد رسمی "متولدین" ایران از سراسر دنیا در سالهای اخیر که درین لاتاری مجانی تا بحال ثبت نام کرده اند ، بنا به اعلام سایت رسمی لاتاری..کلیک کنید و iran را ببینید :

 

Total Number of DV Lottery Applicants by Country

 

در اون لینک منظور از

 

Entrant یعنی متقاضی اصلی .... و     Derivative یعنی زیر مجموعه او: همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ ساله او در پرونده اش است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 9 مهر 1393برچسب:سوالات فرم لاتاری,سوالات فرم لاتاری به فارسی,ساعت 18:3 توسط mr bahari| |